۱۳۸۶ اسفند ۹, پنجشنبه

همه زیباییها تقدیم تو باد

کودک نازنینم، دلم می خواد که همیشه چشمهای قشنگت رو به خوبیها و زیباییها باز کنی. دلم می خواد به جای راه رفتن روی زمین سخت پر از سنگلاخ راه رفتن روی زمینی نرم و مطمئن رو تجربه کنی.دلم می خواد که به جای شنیدن صدای دشنام و فریاد همسایه آوای یک موسیقی دلنشین وجودت رو سرشار کنه.دلم می خواد که به جای صدای آجر و سنگ و کامیون از پشت پنجره ها ی اتاقت صدای آواز بلبلها رو بشنوی.دلم می خواد که به جای کودک فقیر بی پناهی که امروز از پشت شیشه های ماشین توجه ات رو جلب کرده بود، به روی کودکان شاد لبخند بزنی. دلم می خواد به جای اینکه دستت رو به شاخه های خشک درختان بگیری، انگشتانت رو روی گلبرگهای لطیف گلهای زیبا بکشی. دلم می خواد وقتی سرت رو بالا می کنی به جای رنگ خاکستری، آبی زیبای آسمون رو سرت حس کنی. دلم می خواد به جای چهره های مغموم و گرفته اطرافت، آدمهای عاشق ببینی.
دلم می خواد که از جعبه جادویی تلویزیون به جای خشم و ناسزا فقط ترنم زیبای دوست داشتن رو بشنوی. دلم می خواد که ماهی کوچولوی کارتونی که دوست داری هیچ وقت طعمه صیاد نشه. دلم می خواد که توی شعرها هیچ وقت بزی شکم گرگ رو پاره نکنه و گرگه هیچ وقت تصمیم نگیره که گوسفندها رو بخوره.
دلم برات همه زیباییهایی که هست و نمی شناسمشون رو می خواد.

۶ نظر:

ناشناس گفت...

من هم همینطور!ه

ناشناس گفت...

فكر كردم اگه من هم يك وبلاگ داشته باشم مي تونيم بيشتر در تماس باشيم و اين وبلاگ تازه ي منه...

ناشناس گفت...

من موافق نیستم.بچه ها باید ابعاد مختلف زندگی رو درک کنن. نه اینکه خودشون تحمل کنن. اما باید ببینن که در دنیا سختی هست. به قول فروغ فرخزاد در فیلم خانه سیاه است. زندگی پر از زشتی است اما انسان چاره ساز است. به نظر من بچه ای که ایزوله بار بیاد نمی تونه چاره ساز باشه و من دلم می خواد که پسرم چاره ساز باشه

مرجان گفت...

شین عزیزم
مطمئنا که زندگی پر از ناملایمات و لحظه های نازیباست.اما من دلم می خواد که پسرم حداقل در سالهای اول زندگیش که وجودش پر از پاکی و خلوصه فقط زیبایی ببینه و یشنوه و لمس کنه.

ناشناس گفت...

مرجان
یه دوره خصوصی کشتی در منزل برای گروه سنی زیر 3 سال دارم طراحی می کنم!! چطور همسرم را بزنم که بچه ام ایزوله بار نیاید!! البته حق با توئه. در این سن کم نباید با این چیزها روبرو بشن ... برای اینکه براشون قابل درک نیست و ممکنه تصویر کلی شون از دنیا رو خراب کنه و بعدترها هم همیشه باید محیط خانوادگیشون سالم باشه و بچه با تکیه بر این امنیت درونی بتونه چاره ساز باشه ...مرجان این ورد وریفیکیشن رو از توی بلاگر ورش دار. پدرمون در میاد تا یه کامنت بذاریم

ناشناس گفت...

مرجان توضیح روز بازی بچه ها رو نوشتم اگه می خوای عکسها رو اضافه کن ولی دقت کن که ما توی عکسها نباشیم. مرسی عزیزم