۱۳۸۹ مرداد ۳۱, یکشنبه

بحران سی سالگی

درست در روزهایی که به همه ابعاد زندگی ام انتقاد داشتم ایمیلی به دستم رسید در مورد بحران سی سالگی... البته من چند سالی رو از سی گذروندم
در هر حال به طور خیلی اتفاقی کسی حال و روز من رو نوشته بود و برام فرستاده بود...اینکه در این دوران به تمام کارهایی که انجام دادی و تصمیماتی که گرفتی شک داری، اینکه فکر می کنی زمان از دست رفته و وقتی برای جبران اشتباهات نیست، ...بر اساس تحلیلی که توی این مقاله بود تا زمانی که هنوز رقم دهگان سن عدد دو هست افراد احساس جوانی می کنند اما وقتی که این عدد سه شد حس از دست رفتن زمان بوجود می آید، به عبارتی حس آدم 29 ساله و 30 ساله خیلی فرق می کنه....

من در مورد اینکه این ادعا درسته یا غلط نظری ندارم اما به هرحال من حسی از سرخوردگی دارم و از حالا نگران بحران چهل سالگی هم هستم...ظاهرا این ماجرا دوباره در مسیر تغییر دهگان از سه به چهار هم تکرار میشود...

۱ نظر:

بهار گفت...

هنوز دهگان من 2 هست و 3 نشده ، اما حسرت یکان هایی رو میخورم که توی همین دوران به بیهودگی رفته و نگران اینکه به همین زودیا دهگان ما حسابی سه میشه. هرچند این دهه اون طور که باید نگذشته ( البته تا الان) اما موافقم که حتی با وجود فاصله 2-3 ساله از این 30 سالگی، حتی فکرش هم حس جوونی رو ازم دور میکنه