۱۳۸۷ دی ۲۴, سه‌شنبه

سامیار و عبارات قصار!

اینطور هم نیست که همیشه آقایون با تجدید فراش سر خانوماشون هوو بیارن
، بعضی وقتها هم خانوم ها با پسردار شدن یک رقیب سرسخت و البته بی منطق برای اقای خونه دست و پا می کنن که به سبب قرار گیری در دوران کودکی نه منطق داره و نه آبرو ، فقط یک گلوله احساسه که اون هم خرج مامانش میکنه(که خدا وکیلی خیلی می چسبه....)
سامیار کوچولوی ما که هنوز تا تمام شدن دو سالگی اش دو هفته ای مونده این روزها خیلی غیرتی شده و اصلن خوشش نمی آید که هیچ کس خصوصا "بابا سینا با مامان مرجان صحبت کنه.و همین باعث شده که تمام مکالمات جدی ما به بعد از خوابیدن سامیار موکول میشه.
در ضمن اصلا هم خوشش نمی آید که بابا سینا دست گردن مامانش بندازه و خدای نکرده کمی توجه به مامانش نشون بده و مرتب تذکر میده:پیش مامان مرجان نشین، با مامان مرجان صحبت نکن...
چند روز پیش من و سامیار سوار اتوبوس شدیم و با اصرار سامیار روی دو صندلی روبروی هم نشستیم، چون سامیار دوست نداشت که کنار من بشینه.در ایستگاه بعدی یک آقایی کنار من نشست.بعد از چند لحظه سامیار پرسید
:"مامان پیش کی نشستی؟ گفتم یه آقایی.کمی صبرکرد و بعد گفت بیا پیش من بشین.در حالی که خنده ام گرفته بود سعی کردم نشنیده بگیرم که دوباره با صدای بلند و اعتراض آمیز گفت:بیا پیش من بشین، من دوست ندارم که تو پیش آقایی بشینی...."


********
با گذشت این مدت سامیار کمی به زبان اینجا عادت کرده و تلاش میکنه که تقلید کنه.هر از گاهی کلمات نامفهومی رو میگه که مشخصه تکرار چیزی هست که شنیده.امروز که برای فرار از هوای نزدیک به 40 درجه ملبورن با سامیار به استخر رفته بودیم، در حین بازی به کنار بچه ای در سن و سال خودش رفت و بهش گفت"what is your name?" من داشتم از تعجب شاخ در میوردم،فکر کردم که نمی دونه چی میگه اما بعد از اینکه دوباره تکرار کردفهمیدم که کاملا متوجه هست و این یعنی اینکه باید حسابی مواظب زبان فارسی اش باشیم.
**********
سامیار در زبان فارسی هم پیشرفت کرده و عبارتهای جدیدی به کار می بره به طور مثال"به نظر تو" رو خیلی استفاده میکنه، بعضی وقتها درست و بعضی وقتها اشتباه:
مامان به نظر تو چه بازی کنیم؟
به نظر تو لگو بازی کنیم!!!
، "

۷ نظر:

Unknown گفت...

سلام
حالا کجاشو دیدی یه کمی که بگذره بهت پیشنهاد ازدواج هم میده و وقتی بفهمه نمیتونه با مامانش ازدواج کنه کلی شاکی میشه و غصه میخوره.
از طرف من ببوسش

ناشناس گفت...

وای که چقدر دلم برای این سامی سامی خوشمزه تنگ شده. امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید

ناشناس گفت...

نه گفتم وقتی سامیار بشه سامی کار تمومه؟ اما اون زبل پیش دستی هم کرده what is your name? میگه!!!حالا اون که قرار بود name ش رو بگه "she" بود یا"he" ؟. البته سوال احمقانه ایه معلوم دیکه فقط یه "she" می تونه زبون یه "he"رو به این سرعت باز کنه!.

ناشناس گفت...

ghroboon e in pesar e to bere khale amitis esh

ناشناس گفت...

marjan joon emrooz 4 bahman ast. shab e tavalod e anahid e ma. be yadam umad ke tavalod e samyar ham hast. unghadr delam baratun tang shode ke had nadare be khoda. sad bar ta hala film haye ruz e akhari ro ke pishet budam negah karde am. unja ke samyar rang ha ro mige: shabj! be jaye sabz.. va gheire

ناشناس گفت...

تولد سامیار با غیرت مبارکا باشه.در این زمینه ها به باباش که نرفته! امیدوارم سال خوبی برای هر سه تاتون باشه

رضا بنابی گفت...

به نام خدا
سلام
خوبین؟منم یک سامیار دارم که خیلی گوگولی یه،خدا حفظشون کنه همشون رو
سامیار من متولد مهر 1387 است مال شما چطور؟