۱۳۸۸ خرداد ۱, جمعه

سر اومد زمستون

چشمام رو که باز کردم رفتم سراغ کامپیوتر و ایمیل و فیس بوک و...
رضا یک لینک گذاشته بود از سخنرانی انتخاباتی موسوی و آهنگ زیبای سر اومد زمستون ....چند بار نگاه کردم، دل سیر گریه کردم، درونم پر از هیجان شد، این همه شور، اینهمه تمنا...این همه جوان با انگیزه برای آینده...یعنی واقعی نیست؟
دیشب از دوستان ایرانی می پرسیدم که کجا میشه رای داد و باز بحث داغ رای بدیم یا نه؟
و من باز پرم از هزار سوال بی جواب که هر از گاهی به سراغم میاد و بعد در روزمرگی هایم به فراموشی سپرده میشه، نه اینکه مهم نباشن، ضرباهنگ زندگی تنده و شاید دغدغه های من کوچک و اندک.
این روزها که ایران و اسمش و تاریخ و سرگذشتش جز لا ینفک گفتگوهایم شده، این روزها که برای پیدا کردن سوالهای "خارجی ها"دنبال حرفهای حسابی می گردم بیشتر بر آشفتگی افکارم پی می برم، اینکه غرق شدم در دنیای انکار، غرق شدم در دنیای نفی خوبیهایی که می دیدم و نگاه نمی کردم،
من دلم می گیره که در این کشور آزاد که هر کس از هر شکل و ملیتی پیدا میشه، باز هم هویتمون رو انکار می کنیم، اینکه جامعه ایرانیان ملبورن یعنی محل برگزاری کنسرت های ایرانی و چند مراسم دیگه مثل چهارشنبه سوری و بس...
من دلم می گیره که باز این دغدغه ها رو باد خواهد برد...

۵ نظر:

روناک گفت...

سلام عزیز
یادته انتخابات خاتمی رو با وضو شرکت کرده بودی و روی رایت آیه الکرسی خونده بودی و بعد انداخته بودیش صندوق؟

خیلی باصفایی خانومی

بهاره گفت...

مرجان جان این مورد که میگی فقط در مورد ایرانیان ملبورن صادق نیست؛ همه جا همین خبره. کلا قوم عجیبی هستیم ما

Mrs Shin گفت...

مرجان جون سلام
یه مجله مخصوص والدین هست که تازه داره چاپ می شه به اسم شهرزاد
توی این شماره یعنی شماره خردادش یکی از مطالب وبلاگ تو رو توی بخش وبلاگها چاپ کرده... اگه خواستی اسکن کنم برات بفرستم. همون مطلبی که در مورد کتاب کودک خانواده انسان نوشته بودی

توران گفت...

سلام
سایت سفارت قراره زحمت بکشه و اطلاعات لازم در مورد محلهای رای دادن را همین روزها اعلام کنه...
به هرحال من نمی تونم 30 سال بودنم و تموم عزیزانی را که پشت سر گذاشتم رو نفی کنم و همین دلیل برای رای دادن من کافیه... به امید فردایی بهتر برای همه مون. فردایی که در اون کمتر از دست رییس جمهور مملکتم شرمنده بشم...

ناشناس گفت...

اگه شما رای ندین ماباید 4سال دیگه تو ایران بدبختی بکشیم، رای ندادن یعنی رای دادن به احمدی نژاد.

پس همه رای بدهیم و دیگران را به رای دادن فرابخوانیم.